بانک ابزار و یراق آلات

ابزار و یراق آلات اختصاصی

بانک ابزار و یراق آلات

ابزار و یراق آلات اختصاصی

پربیننده ترین مطالب
چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱ ب.ظ

انواع ام دی اف

ام دی اف به انواع مختلفی تقسصیم می شود که به شرح زیر است:

 MDF نازک:
 این تخته‌ها به کلاسهای خیلی نازک از 5/2 تا 6 میلی متر و 4 تا 6 میلی متر تقسیم میشود. از موارد کاربرد عمومی MDF های نازک، کف کشوها، پشت کابینت ها، رویه درها و... می باشد. تمام رو سازی قابل انجام روی MDF معمولی روی MDF نازک نیز اجرا میشود. از سایر موارد کاربرد  MDFهای نازک عبارتند از: دیوار کوب ها، پوشش های سقف، غرفه های نمایشگاهی، صنایع اتومبیل سازی، رویه لاستیک زاپاس(یدک) پشت صندلی، رویه در، تولید تخته های انحناء دار و ... می باشد.

MDF ضخیم :

 MDF های ضخیم طبق استاندارد به کلاسهای 45-30 میلی متر و 60-45 میلی متر تقسیم شده اند و جهت ساخت سازه های معماری، ستونها، پایه های میز ، طاقها، رویه کاری (کابینت)، کف نیمکت و کلا" مواردی که صفحات ضخیم و بزرگ با خواص ماشین کاری (خصوصا" عمیق) مسطح و با سطوح صاف نیاز است ، استفاده می شوند.


MDF  با وزن مخصوص بالا: 
 MDF های استاندارد معمولی با ضخامتهای 19-12 میلی متر معمولاً دارای چگالی 650 تا 800 kg/m  هستند. چگالی های بالاتر یعنی بالای 800 نیز تولید و عرضه می شود. در واقع با اضافه کردن فیبر، چسب و فشار در حین پروسه تولید اوراق سنگین تر تولید می شود، افزایش چگالی، قابلیت های ماشین کاری و سطح سازی (رنگ، روکش و...) را افزایش میدهد و نیز خصوصیات مکانیکی و فیزیکی MDF نیز بهبود می یابد. از موارد استفاده این نوع MDF های سنگین (HDF) عبارتند از: کف پوشها، پله ها، قفسه های صنعتی، میز کار و...

 MDF با وزن مخصوص پائین:
 MDF  با وزن مخصوص 550 تا 650 kg/m و ULDF با وزن مخصوص زیر   55 kg/m ،جهت استفاده در مواردی که وزن کمتر مورد نیاز است و نیازی به استحکام بالا وجود ندارد یا در مواردی که خواص عایق صدا بودن مورد نیاز باشد تولید و عرضه می شود. این MDF  ها جهت ساخت پروفیلهای تزئینی معماری، ساخت غرفه های نمایشگاهی و کلاً مواردی که جابجایی با دست مورد نیاز است و نیز حمل و نقل و ابزار خوری سریع مورد نیاز است، کاربرد دارد.

MDF با روکش های تزئینی:

تولید ام دی اف | تولید mdf | انواع ام دی اف | فرایند تولید ام دی اف

 مهمتـرین و غیـر قـابـل تفکیک ترین کاربرد یا آماده سازی MDF جهت کاربرد نهایی، روسازی آن و خصـوصـا" روکش کردن آن می باشد. انجـام عملیـات روکـش کردن MDF امـروزه جـزء خدمات ضروری تولیدکنندگان MDF به خریداران می باشد، بطوریکه معمولاً اکثر کارخانجات بزرگ تولید MDF دارای خطوط روکشی هم هستند. انواع روکش ها شامل روکش های چوبی (گونه های مختلف)، کاغذی، ملامینه، PVC  و... میشوند.

MDF های قالب گیری شده:
 در این روش تخته MDF به شکل خاصی که در پرس به آن داده می شود تولید می شوند مانند رویه درهای طرح دار و حالت دار. یک تکه MDF یا در کابینت و کشو و پنجره و... این محصولات را می توان به راحتی روکش نمود (پرس ممبران) و عرضه بازار مصرف کرد. اخیراً واردات این رویه درها به ایران در حال رونق گرفتن است.

 MDF های قابل انعطاف: 
بوسیله یک پیش تیمار شیمیایی روی MDF با ترکیبات الکالین، می توان به آن خواص پلاستیک (موقتی) و قابلیت انعطاف و شکل پذیری را داد.

ام دی اف های خاص:

تولید ام دی اف | تولید mdf | انواع ام دی اف | فرایند تولید ام دی اف

LDF-HDF ام دی اف با وزن مخصوص بالای 650-800 کیلوگرم بر متر را HDF یا HIGH Density Fiber Board و ام دی اف های با وزن مخصوص 550-650 کیلوگرم بر متر را LDF یا Low Density Fiber board می گویند. که  عموما برای کف ، ساخت پروفیل های تزیینی معماری و غرفه های نمایشگاهی مورد مصرف است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۰
نویسنده

انواع ام دی اف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی