بانک ابزار و یراق آلات

ابزار و یراق آلات اختصاصی

بانک ابزار و یراق آلات

ابزار و یراق آلات اختصاصی

پربیننده ترین مطالب

 1- نظر باینکه رنگ رزین فرمالیدهید بعد از ترکیب با خورده چوب متمایل به کهربایی می گردد با نگاه کردن به گوشت تخته MDF از پهلو هر چه رنگ چوب روشن تر و نزدیک تر به سفیدی باشد MDF حاوی فورمالیدهید  کمتری است.
 2- درخواست برگ استاندارد از فروشنده یا وارد کننده ، این امر بیشتر مربوط به گمرک و مسئولین و محیط زیست می گردد.
 3- ابعاد MDF به خصوص عرض MDF : عرض MDF استاندارد می بایست 1220 میلیمتر و طول آن می تواند از 2440 میلیمتر تا 4500 میلیمتر حتی تا 7000 میلیمتر متغیر باشد. اما مهم عرض ثابت 12200 میلیمتر است که کارگر با دست کشیده بتواند دو لبه MDF را لمس و جابجا نماید ، عرض کمتر موجب خستگی بیشتر ماهیچه ها  و عرض بیشتر موجب کشیدگی ماهیچه ها و آسیب به کمر و پشت می گردد.

 عرض MDF های بزرگتر 1830 میلیمتر ، 2070 میلیمتر ، 2100 میلیمتر مربوط به نسل قدیم MDF بوده که در  ابتدای تولید ماشین آلات با الگوگیری از ماشین آلات فیبر و نئوپان طراحی و عرض مورد تائید آنها بکار گرفته می شد.
 متاسفانه در ایران چون اکثر نیاز بازار از طریق واردات تامین می گردد( بالغ بر 150 هزار تن در سال) اکثر وارد کنندگان جهت تامین سود بیشتر محصولات غیراستانداردی را که در بازار مبدا خریدار ندارد و به کشورهای جهان سوم صادر می نمایند وارد کرده و متاسفانه وانمود کرده اند که بهترین MDF ها در سایزهای بزرگ با عرض 1830 میلیمتر و 2070 میلیمتر و 2100 میلیمتر میباشد. در حالیکه استاندارد MDF نسل های جدیدتر عرض 12200 میلیمتر را بهترین گزینه برای کاربری و سلامت کارکنان در جابجایی آن میداند، گرچه سایزهای بزرگتر نیز موارد مصرف خود را دارد.
 4- قطعه ای از MDF را در آب غرقه کنید MDF های نسل جدید جاذب آب نبوده و آب کمتری را بخود جذب می کند حتی بعد از 24 ساعت غرقه بودن چندان تغییر وزنی ندارند ، جذب آب MDF نسل قدیم 10% و MDF نسل جدید کمتر از 7.22% می باشد.
 5- تغییر رنگ- MDF حاوی فرمالید هید بیشتر در آب تغییر رنگ می دهد در حالیکه MDF با فرمالیدهید کمتر ،  تغییر رنگ کمتری دارد.
 ضریب تغییر رنگ Decloroation level برای MDF استاندارد نسل قدیم بالاتر از 2≥ و برای MDF نسل جدید بدون فرمالیدهید (Ecological advance new Generation MDF) صفر است.
 6- آتشگیر بودن- عایق حرارتی: MDF نسل قدیم هر چه مقدار رزین بیشتری داشته باشد آتشگیرتر بوده و عایق حرارتی ضعیف تری است در حالیکه MDF نسل جدید بویژه MDF نسل جدید پیشرفته زیست محیطی که از سال 20088 به بازار عرضه شده است و بدون فرمالیدهید می باشد ضد آتش بوده و کاملا نسوز ، ضد آب ، عایق رطوبت ، عایق حرارت و با ویژگی های خاص می باشد.
 خوشبختانه در ایران برای اولین بار یک کارخانه در حال تاسیس جهت تولید ورقهای MDF نسل جدید پیشرفته زیست محیطی Ecological advance new generation MDF آماده به کار می باشد که محصولات آن بزودی  به بازار ایران عرضه خواهد شد.
 تولیدات این کارخانه علاوه بر MDF نسل جدید شامل انواع دیوارپوش ها ، کف پوش ها ، پارکت، ورق های  موجدار شیروانی ، پوشش روی سقف و طرح سفال رنگی زیست محیطی بدون فرمالیدهید ، ضد آتش ، ضد آب حتی قابل نصب در حمام و مناطق گرم و مرطوب ، عایق صدا و الکتریسیته و ... می باشد و به علت نحوه تولید و ماشین آلات پیشرفته قیمت آن از MDF نسل قدیم پایین تر خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی