بانک ابزار و یراق آلات

ابزار و یراق آلات اختصاصی

بانک ابزار و یراق آلات

ابزار و یراق آلات اختصاصی

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۵۵ ب.ظ

عملیات سمباده زنی MDF

 عملیات سمباده زنی
به منظور تکمیل اولیه محصول نیمه ساخته می بایست عملیات سمباده زنی یک یا دو سطح تخته فیبر صورت پذیرد که لازم است جهت روکش کردن و پرداخت سطحی، ناهمواری و تغییرات و تلرانس ضخامت را یکنواخت نمود (1/0 ±) همچنین اقدام بعدی اندازه بری طولی و عرضی است (کناره ها) که پس از انجام موارد فوق و تولید یک محصول متناسب به نیاز مصرف کنند و درخواست مشتریان، عملیات بسته بندی در جهت حمل و نقل و نگهداری آسانتر صورت می پذیرد. ضمناً اقدامات زیر در جهت ارزش افزوده بیشتر و اخذ سهم بازار قابل توجه، توصیه می گردد ویابه عبارت دیگردر تکمیل عملیات مونتاژ کاری موارد ذیل صورت می پذیرد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۵۵
نویسنده
سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۵۴ ب.ظ

خط فرمینگ و پرس ها MDF

 چسب زنی
به منظور افزایش کیفیت محصول نهانی لازم است چسب موردمصرف در مسیر انتقال الیاف از قسمت ریفانیرها به خشک کن ها به الیاف افزوده گردد تا ضمن قرار گرفتن کلیه الیاف ها در معرض چسب و پراکنده شدن چسب بر روی کلیه الیاف ها، الیاف با رطوبت بیشتری خشک شده تا انرژی کمتری مصرف گردد و در واقع ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی می توان انتظار داشت عملیات خشک کردن نیز آسانتر صورت پذیرد.

:: پارافین زنی
به منظور کم کردن قابلیت جذب آب تخته فیبر، لازم است مقداری پارافین به الیاف اضافه گردد که معمولاً پارافین بصورت مذاب به خرده چوب های در حال حرکت به ریفانیرها افزوده می شود تا بعداً مخلوط گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۵۴
نویسنده
سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۵۳ ب.ظ

مراحل تبدیل خرده چوب به الیاف در MDF

الک کردن و طبقه بندی خرده چوب
به منظور کاهش درجه ناهمگن و تهیه خرده چوب های یکنواخت لازم است با استفاده از سیستم الک کردن، خرده چوب های هم اندازه مشخص شده که جهت هدایت به قسمت پخت و تولید الیاف آماده شوند. در این قسمت می توان خرده چوب ها را به انواع بزرگتر از حد موردنیاز (برگشت به خردکن ها) ، حد معمول و کوچکتر از حد معمول تقسیم نمود. متداولترین الک قابل استفاده از نوع ویبره یا ارتعاشی مجهز به صفحات مشبک می باشد. ضمناً در این قسمت بدلیل وجود خرده چوبهای کوچکتر از حد معمول می توان آنان را به مصرف سوخت رسانید.

:: ذخیره سازی در سیلوها
خرد چوب های در اندازه قابل قبول به سیلوهای عمودی با سطح مقطع دایره ای که می تواند فلزی یا بتونی باشد منتقل می گردند که حجم آنان متناسب با ظرفیت خط تولید خمیر هماهنگ می باشد (معمولاً بین 300 –100 مترمکعب) ضمناً یادآوری می نماید که سیستم انتقال در این مبحث بصورت مکانیکی خواهد بود.

:: تبدیل خرده چوب به الیاف
تبدیل خرده چوب ها به الیاف، مهمترین هدف بوده که در این قسمت صورت می پذیرد که به منظور حل کردن لیگنین و یا دیگر ترکیبات تشکیل دهنده چوب با استفاده از تکنولوژی آسیاب های دیسکی تحت فشار بخار آب (اشباع) صورت می گیرد. 
در این بخش تجهیزات محفظه گرم کردن یا بخار زنی، آسیاب دیسکی و تجهیزات تغذیه و تخلیه بکار گرفته می شوند و به شکلی طراحی گردیده اند تا بتوانند درجه حرارت در منطقه جداسازی الیاف را به بیش از 150 درجه سانتیگراد رسانیده تا در مصرف انرژی صرفه جویی لازم را بعمل آورند. به عبارت دیگر می توان چنین بیان نمود که بر اثر حرکت تغذیه کننده مارپیچی یا حلزونی که بصورت افقی در داخل لوله مخروطی (ماردون) قرار گرفته با اعمال فشار زیاد به خرده چوب عملیات فشرده سازی را تکمیل می نماید تا قادر به جلوگیری از نشست بخار از محفظه بخار زنی گردد. (هرچند شیر تخلیه بخار آب اضافی در سیستم تعبیه شده) در این محفظه خرده چوب ها تحت بخار آب اشباع با فشار بالا (12 – 7 بار) و درجه حرارت حدود 180 – 150 درجه سانتیگراد پخته شده تا لیگنین آنان کاملاً نرم شود. سپس در قسمت انتهای سیکل بخارزنی خرده چوب ها به کمک یک مارپیچ حلزونی به مرکز دستگاه جداکننده الیاف منتقل می شود (آسیاب دیسکی) که در این آسیاب دو دیسک که یکی ثابت در بدنه دستگاه نصب شده و دیگری یا دیسک دوار بر روی شافت اصلی موتور قرار گرفته، فعالیت می نمایند و متناسب با تعبیه قطعات فولادی شیار دار بر روی دیسکها، کیفیت محصول نهایی تاثیرپذیر خواهد بود. 
سپس الیاف تولید شده با کیفیت مطلوب از طریق شیر تخلیه به خارج از دستگاه منتقل شده و به قسمت سیکلون راه می یابند که در این قسمت بر اثر قرار گرفتن در فشار اتمسفریک ، بخار آب از الیاف جدا شده و به پایین سیلکون تخلیه می گردند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۵۳
نویسنده
سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۵۱ ب.ظ

شستشوی خرده چوب (در صورت نیاز) در MDF

شستشوی خرده چوب (در صورت نیاز)
به منظور نگهداری و افزایش طول عمر آسیاب های دیسکی، لازم است کلیه ناخالصی های همراه خرده چوب ها به طریق لازم جداسازی گردد. این ناخالصی که شامل ذرات شن و سنگریزه ذرات فلزی احتمالی خواهد بود که می توان قبل ازانتقال خرده چوب ها به سیستم بخار زنی و آسیاب توسط آب شستشو داده و آنان را جدا نمود. سپس آب به همراه ناخالص ها به حوضچه های مخصوص جهت ته نشین شدن منتقل می گردد یادآوری می شود که آب موردنیاز سیستم کاملاً بازیافت می شود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۵۱
نویسنده
سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۴۸ ب.ظ

خردکن ها در MDF

در جهت سرعت بخشیدن به تغذیه ماده اولیه اصلی بصورت همگن، لازم است چوب بشکل خرده چوب هایی به ابعاد ثابت تبدیل شده تا آماده روانه شدن سهل تر به قسمت پخت جهت تولید الیاف گردند. ابعاد خرده چوب ها معمولاً بین 32 –16 میلیمتر در جهت الیاف یا درازا، حدود 19 میلیمتر در پهنا و 5 – 3 میلیمتر در ضخامت می باشند. نتیجه این عملیات منجر به تولید الیاف سالم و بریده نشده و نفوذ پذیری سریع بخار آب بداخل چوب بوده و حمل و نقل آنان را سهل تر می نماید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۴۸
نویسنده
سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۴۸ ب.ظ

فرآیند تولید MDF (ام دی اف)


 Medium Density Fiber Board بطور مختصر MDF نوعی چوب  مصنوعی (مهندسی) تولید شده از ذرات چوب خورد شده می باشد که با استفاده از چسب ، واکس یا رزین بصورت ورق تحت فشار و حرارت تولید شده است، MDF بر خلاف نئوپان و فیبر و  چندلایی از ذرات الیاف چوب تولید می گردد در حالیکه نئوپان و فیبر و چند لائی از رشته های چوب و چسب تحت فشار و حرارت تولید می گردد.
 MDF بعنوان یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی کاربرد داشته و به مراتب محکمتر و سبک تر از چوب های رشته ایست تولید انبوه و صنعتی MDF از سال های  1980  آغاز و به سرعت در صنعت ساختمان و درودگری مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.
 وزن مخصوص MDF بصورت معمول بین 700 تا 850 کیلوگرم بر متر مکعب است ، اما می تواند کمتر از 600kg/m3 یا سنگین تر از 1200 kg/m3 نیز تولید گردد (LDF) و (HDF).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۴۸
نویسنده
سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۴۵ ب.ظ

همه چیز درباره پیچ الیت

استفاده از پیچ الیت چوب و فراورده های چوبی و نهایتا انواع دوبل های چوبی برای اتصال قطعات مختلف چوب در گذشته تا چندی پیش روش معمول به حساب آمده است و از آنها استفاده های بی شماری می شده است که در ساخت محصولات چوبی پر کاربرد است.

پیشرفت در تمامی زمینه ها به خصوص اتصالات چوبی منجر به تولید گونه جدیدی از اتصالات با نام پیچ الیت گشته که محبوبیت بالایی را داراست و استفاده های گوناگونی دارد که در مطلب های بعدی آن را توضیح خواهیم داد.

جالب است بدانید این پیچ الیت ها در سال 1980 برای اولین بار تولید ومبدل  به ایده بسیار مناسبی برای ایجاد امنیت بیشتر در اتصالات و صنایع چوب شدند کهمحصولات متعددی با امنیت بالا و دقت و استحکام بیشتری ایجاد کرد.

با استفاده از این پیچ  شما می توانید دو قطعه مورد نظر خود را به صورت دائمی و یا موقت بدون استفاده از وسیله دیگری از جمله پیچ معمولی به یکدیگر اتصال دهید و مطمئن باشید که این پیچ ها دوام دارند و محصول زیبایی را تحویل می دهند.

این پیچ ها معمولا از 3 قسمت پیچ و مهره(خرچنگی) و رول پلاک تشکیل شدند که هر کدام کارایی خاص برای خود دارند.

مزایای استفاده از پیچ الیت

  • دقت بالا همسان با سرعت بالا
  • استحکام کششی بالا
  • نصب آسان
  • عدم افت کیفیت با گذشت زمان
  • عدم نمایش محل اتصال

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۴۵
نویسنده
سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۴۴ ب.ظ

آشنایی با انواع لولا

لولا گازور:

برای اتصال دو قطعه نیاز به یک وسیله مفصل دار به نام لولا گازور داریم به طوری که یکی یا هر دو قطعه بتوانند در حول محور لولا گازور حرکت کنند.

نام لولا در زمان های گذشته لولب بوده است.

هر چند استفاده از لولاها برای اتصال لنگر های در به چهارچوب یا پنجره خانه ها به چهارچوب و قاب رایج تر از موارد دیگر بوده است اما موارد استفاده از لولا بسیار متنوع بوده و محدود به موارد خاص نمی باشد. که در عصر حاضر از لولا ها برای اتصالات کابینت ها استفاده می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۴۴
نویسنده
سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۴۱ ب.ظ

لولا گازور چیست؟

لولا گازور

آبکاری درجه یک و پیچ رگلاژ بلند لولا از مشخصه های بارز این محصول است. اندازه پیچ ریگلاژ لولای چوب قطر 7 میلی متر و طول 19 میلیمتر است و جنس آن از بهترین فولاد و دارای آبکاری سخت می‎باشد. جنس فنری که در لولاگازور استفاده می‌شود از آلیاژ درجه یک و دارای آبکاری سخت می‌باشد و نوع قالب و تلرانس قطعات بسیار دقیق هستند که این امر باعث مقاوم شدن این لولا گازور می‌گردد.

لولا ساده که برخی به آن لولا گازور معمولی و یا لولا فنری میگویند یکی از اصلی ترین یراق آلات است که اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد هنگام باز و بسته کردن درب کابینت همواره احساس بدی به ما دست خواهد داد، داشتن خصوصیات اصلی همچون داشتن پیچ ریگلاژ بلند، ریگلاژ پذیری انتهای لولا، ضخامت بدنه و صلیب لولا، فنریت قوی، قدرت جذب کامل درب به بدنه به بالاتر رفتن کیفیت آن کمک می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۴۱
نویسنده
سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۴۱ ب.ظ

درباره پیچ الیت چه می دانید؟

همانطور که می دانید استفاده از پیچ الیت به لحاظ  نوع سازه های تولیدی در عصر حاضر رشد قابل توجهی داشته است و حتی با نظر به این که از نظر مقاوت پیچ الیت نسبت به پیچ معمولی ضعیف تر است باز هم نمیتوان از استفاده از پیچ الیت صرف نظر نمود.

در این مطلب به بررسی مقاومت برشی جانبی دو نوع از این اتصالات می پردازیم:

  • اتصال گوشه ای فلزی مهره دار (پیچ الیت)
  • اتصال الیت بدون مهره

 

در اتصال گوشه ای فلزی مهره دار اتصال از نوع نبشی بوده و از 2 بخش با زاویه 90 تشکیل شده است.

در آزمایش ابعاد هر تخته مشص بوده و اتصال به وسیله پیچ با طول 12 و قطر 4 میلی متر انجام پذیرفته است اتصال پیچ الیت به تخت با رولپلاک با قطر خارجی 10 میلی متر و آجدار تنظیم شده است.

در نوع دوم (اتصال الیت بدون مهره) ساختار مشابه مورد قبل می باشد با این تفاوت که ابعاد هر بخش صفحه نبشی تغییر کرده است و اتصال بوسیله پیچ و بدون استفاده از چسب و رولپلاک به تخته وصل است.

نتایج بدست  آمده از آزمایش های استحکام :

مقاومت اتصال پیچ  از انواع دوبل و الیت بیشتر بوده است و این اتصال برای سازه هایی که باید در محل استفاده مونتاژشوند گزینه مناسبی است.

استفاده از انواع اتصال دوبل و الیت در موارد مشابه از نظر استحکام مشکلی ندارد اما به دلیل صرفه اقتصادی بالا عرضه محصولات به صورت بسته بندی به بازار اتصال الیت پیشنهاد ما به شماست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۸:۴۱
نویسنده